when iman is inside

:: life is beautiful when everything is for Allah SWT ::

Wednesday, March 10, 2010

:: tokoh-tokoh ::

dengan naa Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih

Selawat dan salam buat rasul junjungan,Muhammad SAW,keluarga,para sahabat serta para anbiya' sepanjang zaman

tengahari tadi saatnya kami merangka perjalanan program "Kem Eksplorasi Mahasiswa PERMAS"
yang dibuat khas untuk pimpinan dan exco2 kehormat Persatuan Mahasiswa Masjid as-Syakirin (PERMAS)..

dihujung diskusi kami,seorang sahabat menyebut nama2 penting dalam gerakan Islam..as-Syahid Imam Hassan al-Banna, as-Syahid Syed Qutb, as-Syahid Sheikh Muhammad Yasin dan as-Syahidah Zainab al-Ghazali.

saat itu ana kembali disedarkan betapa telah sekian lama ana meninggalkan minda ini gersang dari ino2 berkenaan tokoh2 gerakan Islam seperti mereka...

minda ini perlu diasah dan info2 perlu di refresh berkali-kali barulah melekat..ana ni susah sekali nak mengingat..kerana ana mengingat berdasar road map..
sepanjang di kampus..ana jarang sekali mengingati nombor2 bilik kuliah sebaliknya ana lebih cenderung mengingati lokasi2 setiap bilik kuliah ana sepanjang semester..

kelakar je..tapi ia benar

ana kembali mencari-cari kisah satu persatu tokoh yg ana sebutkan tadi..selama ini ana tak concern sangat dengan kisah mereka..sekadar mengetahui liku2 perjuang mereka sahaja..kerana hakikatnya ana ini lebih mencintai tokoh2 di zaman Rasulullah..ana lebih kepada bab2 siroh (tapi haith tak lah byk yg dihafaz)

insya allah jika diizinkan..akan ana upload cerita2 tentang tokoh2 gerakan islam ini akan datang disamping meneruskan dgn kisah2 sirah

wallahu 'alam..

0 comments:

Post a Comment