when iman is inside

:: life is beautiful when everything is for Allah SWT ::

Sunday, October 4, 2009

:: murtad di bulan ramadhan? ::

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih..
selawat dan salam buat rasul junjungan mulia..sahabat, keluarga serta seluruh para anbiya'

astaghfirullah hal 'azim..

baru tadi..hajatnya ana nak mencari info lebih detail tentang salah seorang ummul mukminin..juwairiyah al harith..jad inya ana pun search dan jumpa ..ana click dan ana baca..pengarangnya ernama ali sina..(ala-ala ibnu sina)

tai rupanya..astaghfirullah..di laman web yang
ana baca artikel tentang juwairiyah ini salah satu laman web yang 'MEMURTADKAN' orang islam..astaghfirullah..

ana sempat membuka beberapa tajuk forum di situ namun tidak lama..sebabnya ada tajuk f
orum yang mengatakan mereka tak jadi masuk Islam dek kerana membaca artikel dan perbincangan di laman web ini..ana tak berani lama2 terus ana close..takut ula iman yang ada di pesongkan syaitan...

na'uzubillahi min zalik..

sempat ana membaca salah satu kenyataan dari penulis yang menamakan dirinya 'yang sadar'..
'yang sadar' ni merupakan salah seorang rakyat Indonesia..katanya..dulu saat dia masih Muslim..dia pergi mengaji..ditanyakan pada ustaznya..

Saya bertanya:" Pak Ustad, mengapa kita harus MEMBENCI orang yg NON ISLAM ?, ustad pun menjawab:" Karena NON ISLAM itu adalah KAFIR, dan KAFIR itu menurut alloh wajib utk di benci...!!! Oleh karena itu MEMBENCI orang kafir di perbolehkan oleh hukum allah !!! jawabnya. Lalu saya pun bertanya lagi:" Kalo begitu, bolehkah kita umat muslim menzolimi, memperkosa, menjarah serta membunuh org2 yg NON MUSLIM tsb ??? Ustad menjawab:" Itu semuanya BOLEH !!! Darah org kafir HALAL , asalkan kamu berteriak " Allahuakbarr...!!! " maka semuanya adalah HALAL adanya !!!......

katanya lagi...
Setelah beberapa hari saya terus merenung kata2 Ustad tsb, saya membuka buku2 agama lain, buka internet dan akhirnya saya SADAR....,bahwa Disekian banyak Agama di dunia ini, cuman Agama ISLAM ini lah yg mengajarkan umat2nya UNTUK MELAKUKAN KEJAHATAN dan KRIMINALITAS...,

la haulawala quwwata illabillah hil'aliy yul 'azim

dan akibatnya..laman web berkenaan di block di indonesia oleh pihak kerajaan..penulis berkenaan juga menyatakan bahawa Islam mengajar kejahatan..

inilah yang terjadi bila kita ini hanya bergurukan media..bergurulah dengan orang2 alim lantas kita akan dibentangkan dengan kebenaran demi kebenaran

kata si penulis lagi ..dia suka hati dan rasa lega bila murtad..nah!~mengaku pula murtad..jika mengaku murtad..nah! senang aja..di jalankan hukuman hudud ke atasnya..

founder of the respective website..mencabar muslim agar membuktikan kebenaran Islam dan kesucian Muhammad..antara katanya .. :

I receive many emails from angry Muslims, who sometimes beg me, and sometimes order me to remove this site. I consider both, pleading and bullying, signs of psychopathology. Argumentum ad baculum and argumentum ad misericordiam are both logical fallacies.

If you do not like this site and want me to remove it, instead of acting as a bully or as a victim, disprove my charges against Muhammad logically. Not only will I remove the site, I will publicly announce that Islam is a true religion. I will also pay

$50,000 U.S. dollars

to anyone who can disprove any of the dozen of the accusations that I have made against Muhammad. I accuse Muhammad of being:

a narcissist a misogynist a rapist
a pedophile a lecher a torturer
a mass murderer a cult leader an assassin
a terrorist a mad man a looter

subhanallah..

moga Allah tunjukkan kebenaran padanya..

jika ada sesiapa yang nak buktikan padanya (ali sina), perlulah mengemukakan hujjah yang konkrit..kerana ramai yang dah debat dengan dia..tapi dia kutuk balik..semoga dia diberi Hidayah..

khuatir ana nak siarkan nama laman webnya kerana ada yang nak masuk Islam tak jadi bila baca artikel dan segala lah yang ada di situ..dan ada pulak yang Islam pun boleh murtad...astaghfirullah..

ada sesiapa yang berhajat untuk berhujjah dengan ali sina tu..beritahu pada ana dan ana akan maklumkan..boleh juga cari sendiri...tapi jangan percaya apa2 dari laman web itu 100% tak boleh pakai..

dan dinasihatkan bagi mereka yang fahaman agamanya belum mantap..janganlah nak cuba2 baca artikel di situ...

moga Allah lindungi kita sekelian,sahabat2 dan ahli keluarga kerana mereka juga sibuk berdakwah macam kita..ramai yang murtad time ramadhan tempoh hari..di indonesia...

-yakin dan percayalah dengan Allah..innallah ha ma'a...

-hidayah-


0 comments:

Post a Comment