when iman is inside

:: life is beautiful when everything is for Allah SWT ::

Wednesday, September 9, 2009

:: tak berbuka .. ::

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih..

selawat dan salam buat junjungan mulia Rasulullaha SAW, keluarga dan sahabat serta para anbiya' seluruhnya..

salam alaik..

semua orang tengah makan kat luar..berbuka puasa tapi ana kat dalam as-syakirin..
buat ape?

insya allah..mengaji..

bukan apa tapi ana nak cuba try test tak manja kan perut ni dengan kekenyangan..cukuplah sekadar kuih muih..Rasulullah SAW dan para sahabat pun pernah sampai tak makan apatah lagi kita? bukan tak makan tapi dah sampai tak larat nak makan dah ni..pastu membazir..

bukan ana tak syukur dengan rezeki yang di beri tapi nak latih diri..para sahabat dulu pun bukan orang miskin..mereka orang kaya raya dan mereka sanggup sedekah segala harta ke arah fisabilillah untuk memastikan dakwah berlangsung tidak putus..

kita?nak korban makan pun tak boleh..ada antara sahabat2 yang nak korbankan masa untuk usroh pun tak sanggup..bile di ajak usrah kata ada banyak assignment la..nak hantar esok lah..segala...

di mana kesudian kita untuk berkorban demi Islam?

tapi bukan nak membangga diri kata ana buat semua tu..ana pun kadang2 sibuk sampai terlupa segala perkara berkenaan tanggungjawab ke atas PMI..apatah lagi ana dipertanggungjawab untuk buat risalah persatuan..semmester lepas je langsung tak keluar risalah persatuan..
sem ni? wait and see..huhu..baru 4 yang diterbitkan...insya allah..upcoming risalah akan diperhebat dengan kisah2 sirah dan barzakh..

insya allah..

-hiDayaH-

0 comments:

Post a Comment