when iman is inside

:: life is beautiful when everything is for Allah SWT ::

Sunday, September 27, 2009

:: SELAMAT HARI RAYA =) ::

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih
selawat dan salam buat Rasul junjungan, Muhammad al-amin SAW, para sahabat, keluarga dan seluruh para nabi dan rasul

salam alaik..

EID MUBARAK YA SAHABATI..
selamat hari raya sahabat2,rakan2,kawan2 dan teman2 serta sesiapa yang mengenali diri yang hina ini.

sungguh Allah SWT mengetahui segala yang baik untuk hambanya..

syukur alhamdulillah selamat sampai ke kampus..hm~banyak lagi assgnment yang belum selesai..ada juga yang belum buat.apaah nak jadi..

cuti raya memang raya betul..hm~untuk adik ana si najmi tu memang seronoklah tapi..untuk ana dan farah yang dah besar gedabak dan akhi adha yang dah macam gorilla tu..raya kali ni memang berbeza dari selalu..penat tak payah cerita lah kan..memang raya tahun ni abah tak henti-henti ajak kawan2 dan sedare mare datang rumah..penatlah kami jawabnya..tapi yang best tu..semua orang ada raya kali ni kecuali maksu..maksu kerja...

kaklong pun balik..alhamdulillah...melihatkan dia yang baru balik umrah dengan semangat baru dan anjakan paradigmanya..ana turut sama terasa semangatnya..hm~ moga Engkau pilih aku menjadi salah seorang dari tetamu MU ya Allah...

tahun lepas..masih ana ingat..abah tak nak orang datang beraya kat rumah..mungkin masih sedih dengan pemergian arwah wan...tapi tahun ni abah ..tak tahulah...abis ajak semua orang datang rumah..10 haibulan 10 nanti nak di adakan rumah terbuka untuk balai pulak.hm~ alamatnya memang ana kena baliklah..ma bukan larat sangat.nanti semput pulak..boleh ana ajak sahabat2 sekali datang beraya..

abah memang rajin buat makan2 untuk anggota balai dia..tapi kadang2 ana pun naik marah dengan budak2 tu..bukan abah dengan ma je..kadang2 budak2 tu maam tak reti pulak nak tolong kemas..padahal buat untuk diaorang..ada pulak yang anggap ma ngan abah macam mak ayah sendiri tapi bila time kemas.semua lesap..hm~penat sama2 la...kenyang sama2..bukan apa..ma tu memang tak boleh buat kera berat sangat.hari tu dah masuk wad..panik semua orang..

tahun ni solat aidilfitri pn kat rompin je..tapi subhanallah..ramai sangat2 orang.ana dan farah tak sempat solat..samai depan masjid..orang dah habis solat..tapi raya kali ni seronok..sebab kaklong balik dengan putera2nya yang comel2 tu..dan semua saudara mara ada.

moga aidilfitri dan madrasah amadhan yang baru berlalu membawa seribu manfaat dan hikmah..


0 comments:

Post a Comment