when iman is inside

:: life is beautiful when everything is for Allah SWT ::

Tuesday, September 8, 2009

:: faham atau buat buat tak faham? ::

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi maha Pengasih

selawat dan salam buat Rasul junjungan mulia, Muhammad yang terpuji, sahabat, kaum keluarga serta seluruh nabi dan rasul..salamun alaik..

dua minggu lepas, ana present subjek biz development..yang lecturernya sangat lah baik..sangat2 baik sampai student ambil kesempatan..ada yang pernah datang kelas sekali dua je..hakikat lah..manusia memang salah satu sifatnya suka ambil kesempatan..

'halal products ; how much do we concern' ..

ana present tajuk ni..nak berkongsi info tentang keadaan muslims dietary kat Malaysia ni yang dah banyak sangat unsur-unsur syubhah dan ada pulak product yang haram kita guna tapi kita tak perasan. dan bagi guidelines tentang pilih product..

pasal tajuk ni tak banyak sangat kontroversi..tapi...yang jadi hangatnya presentation tu bila ada yang mempersoalkan tentang produk2 yang ana sarankan untuk boikot..time tu ana disoal macamlah ana pulak wakil JAKIM dan PPIM..

antara yang ana rase hairan dengan persoalan yang dikemukakan oleh kawan2 classmate ana, tentang coke @ coca cola..tu lah..kawan2 ni..tempoh hari ada wakil dari JAKIM datang mereka tak pi dengar pulak ceramahnya..speaker tu dah terangkan segalanya yang berkaitan coke ni..tentang mudharatnya kepada kesihatan dan tentang kandungannya yang syubhah...

bila ana katekan tentang kandungan alkohol yang terdapat dalam coke..hm.. macam2 soal pulak yang keluar sampai ana naik angin pulak..mujur Allah di hati..dapat ana kawal diri.. pastu, ana pula disoal..apa pandangan ana tentang coke..

pastilah haram!!!!!

'saya dah tinggalkan coke bertahun-tahun, tak mati pun tanpa coke..pada saya coke haram kerana, ianya product amerika, dan amerika bagi dana untuk tentera Israel membunuh saudara-saudara ana di Palestin. saya tak mahu disoal di akhirat kelak sebagai salah satu yang membantu pembunuhan saudara seaqidah sendiri'

mana mungkin anan akan minum coke..tapi adakalanya ana guna juga barangan amerika..tapi ats dasar, masih belum ada lagi produk yang lebih baik..masih menunggu produk muslim keluar menggantikan produk2 yang ana guna..

nak di katakan..ada pulak yang soal tentang ulama'..berpeluh ana nak jawab..hm..ini bukan perkara main2..lagi2 bila kita sentuh soal agama...kalau tanya tentang investment masih mampu ana jawab..ini soal agama dan syari'ah..

apa apa poun teruskan boikot..jangan kita hangat2 taik ayam je..pada kawan2 ana yang backup sangat syarikat coke tu dan masih berkeras nak minum coke, mcd dan sebagainya..ntum fikirkan baik2 ye..ana tak mahu ntum mterus-terusan menjadi penyumbang kepada kejayaan Yahudi dan rakan-rakan mereka menjatuhkan Islam...

KEEP BOYCOTTING PRODUCT US, ISRAEL AND THEIR FRIENDS..KEEP DONATING TU PALESTIN

~sedihnya dengan masyarakat yang sesetengahnya mempermainkan dan mengejek2 aktivis2 yang memperjuangkan kebebasan palestin yang merupakan perjuangan agama~

-nhr-

0 comments:

Post a Comment