when iman is inside

:: life is beautiful when everything is for Allah SWT ::

Wednesday, August 19, 2009

::ahlan ya ramadhan::

dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih

selawat dan salam buat junjungan mulia, Muhammad SAW, para sahabat dan ahli keluarga serta para nabi sekaliannya

hm~ hari yang sangat meletihkan..mungkin kerana dosa yang makin bertambah, membuatkan hidup ini kelihatan pudar serinya..mujur iman masih bercahaya..di dalam kabus nampak sinarnya..

ramadhan..ahlan ya ramadhan..

jika berakhirnya ramadhan yang lalu tidak membawa apa-apa perubahan abgi diri kita sehingga ke ramadhan yang bakal menjelma, maka ada sesuatu yang tidak kena.
ramadhan bulan yang sangat2 mentarbiah kita menjadi pencinta Illahi yang sejati..hari-hari dipenuhi dengan kelapangan hati dan kegirangan dek kerana seronok beribadah..tidak cukup puasa dan tarawih, tadarrus al-Quran dan qiyamullail dilakukan penuh kerinduan terhadap Illahi..

sungguh..diri sangat merindui bulan mulia yang penuh nikmat dan rezeki ini..

tapi..ada juga yang membuatkan ana fobia terhadap bulan yang dinanti..
berlalunya ramadhan yang lepas dengan tangisan membuatkan ana buat beberap hari trauma memikirkannya..pemergian abang Khairy dan wan yang di sayango benar2 membuatkan ana begitu berhati-hati kali ini..
pemergian mereka di saat ana jauh..jauh dari mereka..tidak sempat berjumpa dan memohon ampun..membuatkan ana kadangkala menitiskan air mata..tambahan pula abang ana tempoh hari sakit..demam tenat menyebabkan ana sangat khuatir..

jika ada di antara ahli keluarga yang mahu dijemput oleh Yang Maha Pencipta..sesungguhnya Allah SWT lebih menyayangi mereka..ana redha akan pemergian mereka..atau seandainya ana yang pergi dahulu..ana mohon sangat agar ana dapat bersama mereka walau untuk seketika, menjaga mereka atau dijaga oleh mereka..agar sempat ana merasai kasih sayang mereka di saat akhir dan sempat memohon ampun..

sesungguhnya semua itu adalah rahsia dari Illahi..

hari yang dilalui berlalu dengan dosa..dosa yang ana sendiri tidak mungkin dapat memaafkan diri ana..sungguh hina hingga sekecil dosa pun tidak mampu dielak..

Allahu Rabbi..there is no one who loves me like you do..no one could ever take cares about me better than you..Allah..please..allow me to love you and grant me with the feeling of missing u so much and love you..only you..

p/s: mudahnya iman digugah dengan hasutan syaitan yang cuma kecil...

0 comments:

Post a Comment