when iman is inside

:: life is beautiful when everything is for Allah SWT ::

Monday, May 18, 2009

bila sang paderi dedah rahsia

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih

salam alaik

paderi..paderi..kadang2 kita akan dapat sms atau email tentang gerakan dakyah mereka dan berita tentang usaha mereka menyesatkan kaum muslim..kita bila lagi nak gerak ramai-ramai macam mereka?

tak lame dulu dalam akhbar ada kisah seorang ayah yang nekad mahu menukar agamanya dan keluarganya..dek kerana dahsyat diuji dengan kemiskinan dan mendakwa dipinggirkan jiran2..
tapi bila ditanya apa yang menyebabkan dia sampai terfikir begitu sekali, dia enggan menjawab..hm~ Alhamdulillah..Allah sangat2 mengasihi hambaNya..mereka akhirnya tidak jadi nak tukar agama..

waktu ana sekolah dulu pun keluar isu paderi-paderi ni..
ustazah pernah cerita saat ana di bangku sekolah rendah dulu..untuk pengetahuan..sekolah ana dibina dalam kawasan gereja..makanya kalau pergi seremban dan nampak gereja kat depan terminal 1 shopping complex tu..ha..sebelahnya tu lah sekolah ana dulu..dari darjah satu hingga darjah ..kemudian ana ambil aliran agama di skolah lain dan form 2 masuk sekolah methodist tu balik sampai form 5..kakak ana, abang dan adik2 pun disitu..cuma ana je yang sambung sekolah menengah kat situ..yang lain alhamdulillah dapat tukar sekolah yang lebih bagus..

ustazah ana cerita waktu zaman dulu..mula2 nak sambut maulud nabi..pihak guru2 islam bersusah payah buat permohonan tapi pihak gereja menentang..siap pakai sepanduk..
tapi bila dah dapat dan diluluskan untuk buat sambutan untuk Rasul tercinta sebagai tanda kecintaan kita..ramai pulak student yang tak datang..hm~nak buat macam mane..generasi la ni kurang minat dengan hal2 begini kerana ternyata mereka dah terikut dakyah barat .

ada satu ketika sekolah kegemparan dek kerana ada cerita tentang orang2 gereja mengedarkan air yang telah dicampur dengan 'holy water'..ana darjah 5 waktu tu tapi sahih atau tak cerita tu, kami tak tau..yang pasti kami suka tengok pengantin wanita dengan gown yang cantik tatkala ada perkahwinan dilangsungkan..tapi kalau ada kematian..seram sejuk pulak dengar lagunya..

yang kelakar..hari jumaat..kaum adam pergi solat jumaat manakal mereka yakni penganut-penganut kristian ni pulak buat chapel service..pkul 11 lebih student2 akan tolak drum,gitar, masuk dalam gereja..yang kelakar tu..dalam gereja boleh menyanyi..?huhhu..pakai drum pulak tu..tak gamat or bingit ke? ntahlah..

hm~ ni satu artikel dari seorang sahabat yang di email kepada ana .. harap kita sama2 ambil pengajaran dan moga kita bertambah iman detik demi detik..amin..

wallahu 'alam

0 comments:

Post a Comment